کد خبر: 1235111
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی است که در زمان آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ نفر در بخش عادی و ۳۳ بیمار هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند. 

جوان آنلاین: حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت، جان ۹ بیمار را گرفت. به دنبال وقوع حادثه، رئیس قوه قضائیه، معاون رئیس‌جمهور، وزیر کشور و رئیس کل دادگستری استان خواستار ارائه خدمت به حادثه‌دیدگان، بررسی دقیق علت حادثه و برخورد با متخلفان شدند. 
حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد دیروز اتفاق افتاد. خیلی زود تیم‌های امداد و نجات در محل حاضر شدند و شروع به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، خصوصاً بیماران بستری در بخش‌های بیمارستان کردند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که ۱۴۲ بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری هستند که تلاش برای خارج کردن آن‌ها از میان دود و آتش به جریان افتاد. امدادگران بیماران را از بخش‌های مختلف بیمارستان خارج و آن‌ها را به بیمارستان‌های شهر منتقل کردند. از این تعداد ۲۸ نفر به پورسینا، ۴۴ نفر به رازی، هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر هم به صومعه سرا منتقل شدند. 
 مرگ ۹ بیمار
محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی است که در زمان آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ نفر در بخش عادی و ۳۳ بیمار هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند. 
آشوبی با بیان اینکه ۹ نفر در جریان حادثه جانشان را از دست دادند، به تداوم اقدامات درمانی برای بیماران اشاره کرد و گفت: بیشتر فوتی‌ها بیماران بدحال و بستری در بخش‌های ویژه بودند. همچنین پنج نوزاد داشتیم که به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت منتقل شدند و حالشان خوب است. 
 علت حادثه
شهرام مؤمنی، رئیس آتش‌نشانی رشت گفت که آتش‌نشانان دو دقیقه بعد از اعلام حادثه در محل حاضر شدند و بعد از تلاش دو ساعته توانستند آتش را مهار کنند. وی ادامه داد: ۱۳۶ آتش‌نشان با ۳۶ خودروی اطفای حریق از رشت، سنگر، فومن و منطقه آزاد انزلی در جریان مهار آتش و تخلیه اضطراری بیماران حضور داشتند. 
رئیس آتش‌نشانی رشت منشأ حریق را اتاقک یو. پی. اس و سرور دانست و تأکید کرد: بررسی‌های ما نشان داده که همزمان با آتش‌سوزی، آژیر آتش به صدا درآمده، اما عدم انجام درست و به‌موقع عملیات اولیه اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشته، شده و شعله‌ها کل طبقه را دربر گرفته است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به رفتار آتش، احتمال اطلاع‌رسانی با تأخیر به آتش‌نشانی وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار